Wycieczka edukacyjna gr. V do Warszawy

W dniu 9 czerwca wychowanki grupy V wraz z wychowawcami udały się na wycieczkę edukacyjną do stolicy Polski. W wycieczce towarzyszyła nam Pani dyrektor Małgorzata Grenda. Wyjazd był końcowym efektem trzymiesięcznego zadania realizowanego na zajęciach w grupie pt. „WARSZAWA – moja stolica”. W ramach tego zadania wychowanki zapoznały się z wybranymi zabytkami i atrakcjami stolicy Polski, aby ostatecznie doświadczyć tego w rzeczywistości. By móc skorzystać z walorów Warszawy naszą podróż rozpoczęliśmy wcześnie rano. Pierwszym punktem wycieczki był spacer ulicą Krakowskie Przedmieście z wizytą pod Pałacem Prezydenckim. Odwiedziliśmy Grób Nieznanego Żołnierza znajdujący się na Placu marszałka J. Piłsudskiego, gdzie mogliśmy zobaczyć zmianę warty. Podziwiając architekturę naszej stolicy, mijając Teatr Narodowy dotarliśmy na Zamek Królewski. Podczas godzinnego zwiedzania dowiedzieliśmy się o najważniejszych dokonaniach ostatniego króla Rzeczypospolitej Obojga Narodów – Stanisława Augusta Poniatowskiego. Podziwialiśmy olśniewający wystrój wnętrz oraz poznaliśmy rangę zgromadzonych w zamkowych murach dzieł sztuki. Po zwiedzeniu Zamku odwiedziliśmy również Pomnik Syrenki Warszawskiej na Starym Rynku oraz Pomnik Małego Powstańca. Był to moment krótkiego wprowadzenia do zwiedzania Muzeum Powstania Warszawskiego. Dla nas zwiedzających było to wyjątkowe miejsce, które pomagało w interaktywny sposób zrozumieć i poznać dzieje powstańczej Warszawy podczas II wojny światowej. Ostatnim punktem pobytu w Warszawie był wjazd na punkt widokowy Pałacu Kultury i Nauki, który znajduje się na 30 piętrze. Wycieczka została dofinansowana kwotą 3300,00 zł w ramach projektu MEiN „Poznaj Polskę”.