MOW w Cerekwicy Nowej

Realizacja zadania: Poznajemy południową Wielkopolskę, podążając śladami Adama Mickiewicza- Wycieczka jednodniowa do Kórnika i Rogalina
22.09.2017

W dniu 22 września 2017 r. odbyła się wycieczka edukacyjno- turystyczna do Rogalina i Kórnika. Uczestniczyło w niej 45 uczennic pod opieką 5 nauczycielek. Celem tego wyjazdu było poznanie ciekawych miejsc w Wielkopolsce z ich niezwykłą historią i przyrodą. Z Cerekwicy wyruszyliśmy o godz. 8.00. Pierwszym punktem naszej wyprawy był Rogalin. Tam zwiedziliśmy zespół pałacowo-parkowy rodziny Raczyńskich. W pałacu obejrzałyśmy wiernie odrestaurowane wnętrza i ich bogate, często oryginalne, meble, zastawę itp. Pani przewodnik zapoznała nas też z ciekawą historią rodu Raczyńskich. Następnie udałyśmy się do wozowni, by podziwiać stare powozy , a stamtąd odbyłyśmy spacer do parku, w którym podziwiałyśmy słynne pomniki przyrody tj. dęby rogalińskie, noszące imiona legendarnych braci: Lecha, Czecha i Rusa. Kolejnym celem naszej wycieczki był, leżący niedaleko, Kórnik. W Kórniku z kolei podziwiałyśmy świat flory w arboretum i zewnętrzną architekturę zamku, otoczonego fosą wypełnioną wodą. W parku dendrologicznym wzięłyśmy udział w tzw. zielonej lekcji, podczas której rozpoznawałyśmy drzewa, ich liście, owoce. Usłyszałyśmy ciekawostki na temat rosnących w arboretum drzew i krzewów, które pochodzą z różnych kontynentów i nie spotkamy ich w naszych ogrodach. O godz. 14.00 miała miejsce przerwa na obiad, który zjadłyśmy w uroczo położonej nad jeziorem restauracji " Tawerna pod Żaglami". Następnie ruszyliśmy dalej. Interesującym obiektem w Kórniku jest zamek, który znajduje się nad Jeziorem Kórnickim. Architektonicznie zamek nawiązuje do neogotyku angielskiego. Jego wnętrza są niezwykle bogate i interesujące. Zamek szczęśliwie przetrwał okres II wojny światowej, dlatego jego wyposażenie jest oryginalne i zrobiło na nas duże wrażenie. Z tą budowlą związana jest legenda o Białej Damie, którą usłyszałyśmy od pani przewodnik. Wycieczka zakończyła się zgodnie z planem, powrót do Cerekwicy nastąpił o godz. 18.30. Poznawanie dziedzictwa kulturowego podczas wycieczek edukacyjnych jest doskonałym sposobem zdobywania wiedzy i na pewno na długo pozostanie ona w naszej pamięci. Wracałyśmy zmęczone, ale zadowolone i pełne wrażeń.