MOW w Cerekwicy Nowej

I i II dzień wycieczki nad morze

14-16.06.2015 r.

W niedzielny poranek tj. 14.06.2015 roku , 45 wychowanek wraz z 5 opiekunami udało się natrzydniową wycieczkę profilaktyczno-edukacyjną trasą Toruń - Trójmiasto - Malbork. Realizując program wycieczki zaczęliśmy od zwiedzenia w Toruniu Fortu IV gdzie czekało już na nas przygotowane ognisko, na którym mogliśmy samodzielnie upiec kiełbaski. W tym czasie instruktorzy przygotowywali gry i zabawy na świeżym powietrzu, m.in. "podaj granat", przechodzenie przez hula hop, narty wieloosobowe, przeciąganie liny a także turniej gry w bule, strzelanie z łuku. Dziewczęta zostały podzielone na dwie drużyny, które ze sobą rywalizowały w poszczególnych konkurencjach. Największą uwagę wychowanek skupiła konkurencja na nartach wieloosobowych, iż zabawa ta wymagała zgrania i współpracy a przede wszystkim zaufania by nie upaść podczas marszu. Wszystkie wychowanki rzuciły się w wir dobrej zabawy i zapomniały o męczącej podróży i wczesnej pobudce w tym dniu. Późnym popołudniem dotarliśmy do hotelu Orle w Sobieszewie, który znajdował się w otoczeniu drzew i pięknej zieleni, gdzie zostaliśmy zakwaterowani. Wychowanki miały czas na rozpakowanie swoich rzeczy oraz zwiedzenie hotelu. Po obiadokolacji udaliśmy się na spacer nad morze. Pewna grupa dziewcząt po raz pierwszy była nad Bałtykiem. Pomimo zimnej wody, wychowanki skorzystały z kąpieli i były bardzo zadowolone. W wieczornym podsumowaniu relacjonowały cały przebieg pierwszego dnia wycieczki, "MORZE stało się jednak bezkonkurencyjne ". Kolejnego dnia z samego rana ruszyliśmy do Gdańska, gdzie czekał przewodnik, który oprowadził nas po Starym Gdańsku, dziewczęta mogły zobaczyć Żuraw Gdański, Kościół Mariacki, fontannę Neptuna, Zieloną Bramę. Z dużym zainteresowaniem i ciekawością słuchały kolejnych opowieści i ciekawostek na temat zwiedzanych zabytków. Zrobiliśmy wiele zdjęć pamiątkowych, piękna i słoneczna pogoda towarzyszyła nam już od samego rana. Nie opuściła nas nawet podczas rejsu statkiem na półwysep Westerplatte, gdzie wychowanki oddały hołd i złożyły wiązankę kwiatów. Po powrocie do hotelu czekał na nas już obiad, po posiłku chwila odpoczynku i na prośbę wychowanek udaliśmy się kolejny raz nad morze. Po dobrej zabawie na świeżym powietrzu wróciliśmy do hotelu. Następnym punktem były zajęcia profilaktyczne pt. Alkohol- krok do uzależnienia. Część pierwsza i część druga. Pomimo długiego i męczącego dnia dziewczęta bardzo chętnie i z zaangażowaniem uczestniczyły w zajęciach dotyczących alkoholizmu. Zadaniem wychowanek było wykonanie plakatu osoby uzależnionej od alkoholu, wypisanie pozytywnych i negatywnych skutków picia alkoholu oraz podanie cech osoby uzależnionej(jak rozpoznać taką osobę). Następnego dnia wstaliśmy znacznie wcześniej, by przed śniadaniem się spakować i wykwaterować, po pysznym śniadaniu wsiedliśmy do autokaru i ruszyliśmy w dalszą drogę do Sopotu i Gdyni. Rozpoczęliśmy od zwiedzenia Okrętu Muzeum ORP Błyskawicy i zapoznanie się z ciekawą historią statku. W następnej kolejności udaliśmy się na długi rejs statkiem po porcie i Zatoce Gdańskiej. Kolejnym punktem wycieczki była Gdynia- zwiedzanie Oceanarium, w którym mogliśmy podziwiać faunę i florę morza, w tym różnorodne ryby, żółwie, węże morskie, ośmiornice. Nadzwyczajne wrażenie na dziewczętach zrobił olbrzymi żółw, którego każda chciała zobaczyć. Kiedy dotarliśmy do Sopotu wszyscy byliśmy w dobrych humorach, w pierwszej kolejności udaliśmy się na molo by pospacerować i poprzyglądać się falującemu morzu. Dziewczęta miały chwilę czasu wolnego na zrobienie zakupów i pamiątkowego zdjęcia. Około godziny 14.30 udaliśmy się do autokaru i ruszyliśmy do Malborka, gdzie czekał na nas wyśmienity obiad z deserem. Ostatnim punktem naszej wycieczki był zamek krzyżacki. Wspaniała pani przewodnik oprowadziła nas po zamku opowiadają o wszystkich jego tajemnicach. Napotkaliśmy na dziedzińcu rycerza krzyżackiego, który pokazał nam jak przed wiekami bito monety i co za nie można było kupić. Zamek w Malborku pomimo ogromnych wielkości i wielu niezwykłych a zarazem niecodziennych miejsc do zobaczenia zrobił wspaniałe wrażenie na dziewczętach, które były nim zachwycone. Wycieczka dobiegła końca, pozostało nam tylko wrócić do ośrodka. W drodze do ośrodka podsumowaliśmy trzydniową przygodę, wychowanki były bardzo zmęczone, ale wspomnieniom nie było końca.